Επίσκεψη σε Σούπερ Μάρκετ
Στo πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Επαγγελματικής Αγωγής μια ομάδα μαθητών του σχολείου βγαίνει στην κοινότητα ακολουθώντας συγκεκριμένο πρόγραμμα και δράσεις. Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές να γίνουν όσο το δυνατό πιο αυτόνομοι και να προετοιμαστούν σε ένα πρώτο επίπεδο κατάλληλα για κοινωνική και ενδεχόμενα επαγγελματική ένταξη.
Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές:
να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες
να αποκτήσουν κοινωνικά κατάλληλες συμπεριφορές
να μάθουν τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση εργασιών σε φορείς
να έρθουν σε επαφή με επαγγέλματα της καθημερινότητας
να διαχειρίζονται χρήματα
να κυκλοφορούν ανεξάρτητα με τα μέσα μαζικής μεταφοράς
να κυκλοφορούν στην πόλη με ασφάλεια
να γνωρίσουν τους κινδύνους που διατρέχουν
1η επίσκεψη για την φετινή χρονιά σε σούπερ μάρκετ της γειτονιάς μας.
Οι μαθητές πριν την επίσκεψη προετοιμάστηκαν για την έξοδο και έκαναν κατάλογο με τα ψώνια που θα αγόραζαν. Περπάτησαν σωστά στο δρόμο ακολουθώντας κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής, έκαναν έρευνα αγοράς, ήλεγξαν τιμές και ημερομηνίες λήξης, περιηγήθηκαν στους χώρους του σούπερ μάρκετ, έψαξαν, ρώτησαν, επέλεξαν τα είδη που χρειαζόμασταν, περίμεναν στη σειρά τους στο ταμείο, πλήρωσαν, τοποθέτησαν τα τρόφιμα ανά είδος και γυρίζοντας στο σχολείο είχαν ανατροφοδότηση της επίσκεψης.
Ειδικότερα οι μαθητές καλούνται:
1.Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της καθημερινής προσωπικής και στοματικής υγιεινής καθώς και να επιλέγουν τα σωστά προϊόντα κάθε φορά.
2.Να αναπτύξουν δεξιότητες ώστε να είναι σε θέση να κάνουν δουλειές που απαιτεί ένα νοικοκυριό, (πχ να σκουπίζουν, να σιδερώνουν, να απλώνουν και να μαζεύουν τα ρούχα).
3.Να οργανώνουν και να διατηρούν τον προσωπικό τους χώρο καθαρό και τακτοποιημένο (πχ να στρώνουν το κρεβάτι, να διπλώνουν τα ρούχα τους και να τα τοποθετούν τακτοποιημένα στο συρτάρι) .
4.Να χρησιμοποιούν διάφορες ηλεκτρικές συσκευές (πχ Ηλεκτρικό σίδερο, πλυντήριο)
5.Να προβλέπουν και να αναγνωρίζουν τους κινδύνους, καθώς και να διατηρούν την ασφάλεια του χώρου (πχ στην κουζίνα)
6.Να αναγνωρίζουν και να κατατάσσουν τα διάφορα τρόφιμα σε ομάδες, να γνωρίσουν τη χρησιμότητά τους στον ανθρώπινο οργανισμό, αποκτώντας έτσι σωστές διατροφικές συνήθειες.
7.Σε συνεργασία με το εργαστήριο μαγειρικής επιδιώκεται οι μαθητές να μάθουν να φτιάχνουν πρωινό και διάφορα παρασκευάσματα και να τα σερβίρουν με σωστό τρόπο.
Φωτογραφίες (αριστερό κλικ για μεγέθυνση)