Επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας!
Η κοινωνική αγωγή του παιδιού, προϋποθέτει την ενεργητική συμμετοχή του, σε χώρους αλλά και δραστηριότητες που θα βοηθήσουν στην επίτευξη της. Στα πλαίσια του προγράμματος της κοινωνικής ένταξης, επιδιώκοντας την αλληλεπίδραση των μαθητών μας, από το φυσικό τους, στο κοινωνικό περιβάλλον τους, επισκεφθήκαμε έναν από τους χώρους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και συγκεκριμένα, το πρώην κτίριο της Καπναποθήκης Παπαστράτου και τωρινό χώρο του Πανεπιστημίου και το κτίριο Αλέξανδρου Δελμούζου στο οποίο στεγάζονται πολλές από τις σχολές του. Στόχος της επίσκεψης ,ήταν οι μαθητές, να οργανώσουν τις εμπειρίες τους, τόσο από το φυσικό όσο και από το κοινωνικό περιβάλλον και να αποκτήσουν την ικανότητα να διακρίνουν τις σχέσεις και τις αλληλεπιδράσεις που υπάρχουν μέσα σ’ αυτά. Ουσιαστικά, τις σχέσεις μεταξύ φυσικού, πνευματικού, ηθικού και κοινωνικού περίγυρου μέσα στον οποίο ζούμε όλοι. Με γνώμονα όλα τα παραπάνω, περιηγηθήκαμε μέσα στον χώρο, με την χαρακτηριστική θόλο, τις διάφορες υπηρεσίες, την γραμματεία του ΠΤΕΑ και τις αίθουσες διδασκαλίας των φοιτητών. Συνομιλήσαμε με τους φοιτητές ,ξεναγηθήκαμε στο χώρο πρακτικής και εξάσκησης του κώδικα Braille και στη συνέχεια, σε ένα από τα αμφιθέατρα. Ενημερωθήκαμε για την αρχιτεκτονική του συγκεκριμένου χώρου και την πολλαπλή χρησιμότητα του. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους εργασίας των διοικητικών υπαλλήλων, την αίθουσα συνεδριάσεων της Πρυτανείας, κατανοήσαμε την αντίστοιχη ιεραρχία διαμόρφωσης της δοιηκητικής οργάνωσης, ενημερωθήκαμε για τις σχολές που υφίστανται και τέλος επισκεφθήκαμε τον χώρο συγκέντρωσης μιας προσφιλής συνήθειας των φοιτητών, το κυλικείο. Περπατήσαμε και φιλοξενηθήκαμε στο συγκεκριμένο χώρο, της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ενημερωθήκαμε για το πολύτιμο έργο της. Οι μαθητές με την δυνατότητα αυτής της επίσκεψης, συμμετείχαν σε διαδικασίες δημιουργίας κανόνων, αναγνωρίζοντας την αξία τους, χρησιμοποιήσαν χωρικές έννοιες για να κινηθούν μέσα σ ’αυτόν, καλλιέργησαν την ικανότητα να κτίζουν διαπροσωπικές σχέσεις, όπως και να αποδέχονται, να υιοθετούν και να βάζουν σε εφαρμογή κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους συμπεριφοράς στα διάφορα περιβάλλοντα και πλαίσια.
Ευχαριστούμε από καρδιάς, την κ. Μπαλαμπάνη Εύη για την υπέροχη φιλοξενία της και τα πανέμορφα δωράκια της, την κ. Παπαζαφείρη Μαρία και την κ. Στεργιανή Μπέη από τη Μονάδα Ισότιμης Πρόσβασης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την φιλοξενία τους, την ενημέρωση και τα χαμόγελα τους. Ευχαριστούμε θερμά, την κ. Φωτεινή Γρηγορίου για την φιλοξενία της, την ξενάγηση, τα κεράσματα και την μεγάλη και ζεστή αγκαλιά της, που μας περιέβαλλε σε όλη την διάρκεια της επίσκεψης μας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.